Kun je retourneren bij Sarenza? In dit artikel lees je hoe het retourproces bij Sarenza werkt, wat de voorwaarden zijn en wat je kunt verwachten als je een artikel terug wilt sturen. Ook bespreken we praktische tips en mogelijke problemen met retourneren, zodat je goed voorbereid bent voordat je iets bestelt.
Kun je retourneren bij Sarenza?
Ja, bij Sarenza kun je online bestelde artikelen binnen 30 dagen na ontvangst retourneren, zonder dat je een reden hoeft op te geven. Dit moet gebeuren binnen 30 dagen na de datum van verzending van de bestelling.
De producten moeten nieuw zijn en in dezelfde staat als bij ontvangst. Je mag een artikel passen, maar het moet voldoen aan dezelfde regels als in een fysieke winkel. Bijvoorbeeld, schoenen moeten schoon zijn en de zolen mogen niet vies zijn.
De retourprocedure verloopt via je account op de website, waar je de producten kiest die je wilt terugsturen en een transportlabel genereert. Na ontvangst controleert Sarenza de kwaliteit van de geretourneerde artikelen en vindt de terugbetaling plaats binnen 14 dagen.
Kosten & Terugsturing
Bij Sarenza is retourneren gratis als je het pakket via een DPD-depotpunt of Bpost-postpunt terugstuurt met het behulp van het retourlabel uit je account. Je start het retourproces door in te loggen op je Sarenza-account, je bestelling te kiezen en een retour of ruil aan te vragen.
De artikelen moeten in goede staat en in originele verpakking zijn. Je plakt het retourlabel op het pakket en levert het af bij het gekozen punt. Na ontvangst bij Sarenza duurt het meestal maximaal 48 uur voordat je terugbetaling of ruil verwerkt wordt.
Uitzonderingen
Bij Sarenza mag je niet alle producten retour sturen. Geopende hygiëneproducten zoals sokken, ondergoed en nagellak mag je niet terugsturen. Ook maatwerkartikelen en digitale producten kun je niet retourneren. Beschadigde of gedragen producten worden niet geaccepteerd. Daarnaast moeten labels nog aan producten zitten.
Producten die je wel mag terugsturen moeten ongedragen zijn en in perfecte staat. Ook moeten ze nog in de originele verpakking zitten met alle labels eraan. Alleen dan neemt Sarenza de retourzending aan.
Conclusie
Bij Sarenza kun je producten binnen 30 dagen na verzending retourneren. De artikelen moeten in goede staat zijn en in de originele verpakking zitten om bruikbaar te zijn voor een retour. Het retourneren is gratis als je het pakket via een Bpost postpunt terugstuurt met het retourlabel van Sarenza.
Het retourproces start door in te loggen op je account en een retouraanvraag te doen bij je bestelling. Na aanmelding print je het retourformulier en plak je het retourlabel op het pakket. Zodra Sarenza het pakket ontvangt en controleert, volgt de terugbetaling via de betaalmethode die je hebt gebruikt.
Veelgestelde vragen
Hoe lang heb ik de tijd om een artikel bij Sarenza te retourneren?
Je hebt 100 dagen vanaf de verzenddatum om artikelen te retourneren, mits ze nieuw en ongedragen zijn.
Hoe start ik een retourprocedure bij Sarenza?
Log in op je account, ga naar ‘Mijn bestellingen’, selecteer de artikelen en volg de instructies voor retouraanvraag.
Wie betaalt de kosten van het retourneren?
De retourkosten worden door Sarenza betaald, retourzendingen via het standaard verzendproces zijn gratis.
Hoe snel wordt mijn retour vergoed?
Na ontvangst en controle van de geretourneerde artikelen, wordt het bedrag binnen 14 dagen terugbetaald via dezelfde betaalmethode.
